Ervaring met wit worden littekens

Stel hier al uw vragen over een ooglidcorrectie aan lotgenoten
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
Plaats reactie
Domme belg

Ervaring met wit worden littekens

Bericht door Domme belg » 23 jan 2018 20:39

Hoi,

Ik heb op 26 oktober 2017 een onder & boven ooglid correctie ondergaan. (De boven ooglid correctie was een uitgebreide met snede tot in de kraaienpoot, dus erg ver naast het oog of de huidplooi). Alles is mega vlot verlopen: geen pijntje gevoeld, zwellingen vielen mee en ik heb absoluut niet zwart gezien (en de minimale blauw/rode veegjes in gezicht waren na 6 dagen allemaal weg).
MAAR ik heb een hééééél slechte wondgenezing gekend, waardoor de draadjes er pas 5 dagen later dan voorzien zijn uitgehaald. Dit (laattijdig verwijderen draadjes) + de slechte wondgenezing op zich, heeft ervoor gezorgd dat ik hele dikke, brede, hobbelige & lelijke littekens heb.
Ik heb hier al veel gelezen (om moed te putten en troost te vinden), maar nog maar weinig gepost: ik schaam mij immers een beetje: Vandaag is het immers dag 90 na de ingreep en ik heb nog steeds verdikte, verbreedde rode littekens! Zelfs de lotgenoten 'met pech' met minder mooie littekens en trieste verhalen zijn 100 maal beter gesteld dan ik. Nou ja, de verdikte littekens ter hoogte van de arcade boog zitten goed verstopt en zijn te camoufleren met make-up. Ik zie die verdikking ook nog iedere dag verbeteren (langzaam aan schilferen ze af), dus ik denk dat dat nog min of meer gaat goed komen, ik vrees dat ik alleen héél véél geduld zal moeten hebben (de volle 2 jaar die een normale/trage litteken rijping neemt :-( ). Maar ik heb geduld + door de make-up camouflage zijn er momenten dat ik mij die verdikte littekens niet aantrek. Maar ook de littekens die lopen naar mijn kraaienpoot NAAST het oog, zijn slecht genezen. Het linkeroog = mijn goede oog (jullie zouden eens moeten zien wat ik na 90 dagen het 'goede' oog noem :-( ). Daar heb ik een hele breed, diep littekentje maar de huid is daar 'normaal' waardoor ik het kan camoufleren met make-up en zo het litteken MINDER zichtbaar wordt. Maar bij mijn slechte oog (rechter oog) is dat litteken meer dan 5 mm breed en van een ander soort huidstructuur: het lijkt wel waterafstotend ofzo, waardoor de make-up niet blijft zitten (het lijkt niet te absorberen ofzo). Verschrikkelijk. Die kant is ook nog erg hobbelig met over de hele litteken lijn cystes. Maar ik blijf moed houden. Ik maak mezelf wijs dat zolang het litteken rood is en schilfert, het nog steeds aan het verbeteren is (wat ook zo is, maar zeer langzaam). Maar de laatste tijd merk ik dat het rode weefsel langzaam vervangen wordt door het typische witte litteken weefsel. Het is echt een pak witter dan mijn huid en dus heel opvallend (rood viel op maar wit ook hoor!). Weet iemand of dit een fase is in de litteken rijping of blijf ik met een chaotisch verzameling rare witte vlekken naast mijn ogen zitten? De plekken waar de huid (spier)wit is, is wel nog een beetje verdikt en helemaal niet soepel. Dus ik hoop dat dit slechts een tussen stadia is en niet het eindstadium. Maar toch ... heeft iemand dit ook gehad en is dat nog min of meer goed gekomen? Herkent iemand dit en weet iemand eventueel een behandeling om erger te voorkomen of het rijpingsproces te versnellen?

Mia

Re: Ervaring met wit worden littekens

Bericht door Mia » 31 jan 2018 22:16

Helaas voor jou, ik herken het niet. Kun je dit voorleggen aan degene die de correctie uitgevoerd heeft?

Plaats reactie